Stále více majitelů firem chápe důležitost kvalitně udělané internetové stránky. Nejde zde přitom pouze o obsah, ale o spoustu dalších maličkostí, které mají vliv na to, jak ji případní návštěvníci budou vnímat a v konečném důsledku i to, zda si u oné firmy něco koupí.
Nelze se tedy divit, že je zajímá SEO webdesign, tedy tvorba webu podle zásad SEO. Jedná se o takovou úpravu, kdy je daná webová stránka po zadání určitého výrazu do vyhledávače tímto vyhodnocena jako relevantní výsledek a tím pádem i zobrazena v seznamu výsledků, ideálně pak na jedné z předních pozic.
Při tom všem je samozřejmě nutné myslet i na to, že by měla být, jak bylo již výše zmíněno, i poutavá pro návštěvníky. Skloubit toto vše dohromady však není jednoduché, a tak není divu, že podnikatelé v tomto případě najímají odborníky.
Mezi ty vyhledávané patří i SEO konzultant. To je člověk, který se v této metodice vyzná a který nám může říci, jak bychom mohli naši webovou propagaci zlepšit, aby byla ještě efektivnější a přinesla nám vyšší zisk. Mezi to samozřejmě nepatří pouze vzhled a obsah našeho webu, ale také různé webové reklamy.
Otázkou však je, zda dokáže nejen říci, jak bychom se mohli zlepšit, ale také tato opatření realizovat. Je totiž sice pěkné, když nám řekne, jak by měl náš web vypadat, avšak i když bude náš webdesigner postupovat přesně podle jeho instrukcí, je pravděpodobné, že se od zamýšleného cíle odchýlí. Zvládne to tedy konzultant provést sám?
Odpověď zní, že obvykle nikoliv. Naštěstí se nemusíme bát, neboť obvykle má pod sebou další zaměstnance, kteří se na jednotlivé aspekty SEO specializují – jeden z nich například na úpravu webové stránky, další na tvorbu internetové reklamy. Ti pak společně upraví náš digitální profil tak, aby nám přinesl co nejvyšší zisk. A ačkoliv za to vše samozřejmě budeme muset zaplatit, není pochyb, že se to u většiny podniků z dlouhodobého hlediska rozhodně vyplatí.